Monday 13 August 2012

PENDAPAT / PANDANGAN :) mengenai CINTA ///


Aslkum semua dan salam sejahtera ,,harap anda semua dalam keadaan yang baik yeee :))ok saya mulakan ..Pada pendapat saya : kahwini org yg Lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri org lain , Itu Lebih baik daripada mengahwini org yg kita cintai tapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian org lain ...senang cerita Nak paling best kena saling menyintai dan ikhlas serta mempercayai :) hik3Cinta mmg indah ...cinta boleh mengubah hidup manusia jadi baik dan cinta juga buat manusia jadi Sebaliknnya ini lumrah dlm percintaan sesama manusia tetapi cinta yang abadi tanpa Ada rasa ragu2 bila kita mengenali Allah dan mula menyintai-Dia dengan penuh keikhlasan ...cintailah Allah melebihi manusia di sekeliling anda :) insyallah hidup Dan jiwa akan tenang Dunia akhirat .....:)Kawan-kawan cukuplah kita mencintai seseorang sehujung kuku..walau kecil , walau selalu dipotong ,Ia tetap akan tumbuh dan ia akan tumbuh selagi kita tak kena penyakit kuku cancer hahaha ,,renung2kan dan senyum selalu :) dan sekiranya kita ingin bercinta jangan lupa untuk memperolehi cinta yang tersebut salam suatu hadis di bawah yang azmi simpulkan yee,,,hadis :
Tiga Cinta Yang Manis

"Tiga perkara, yang barang siapa memilikinya, ia dapat merasakan manisnya iman, yaitu cinta kepada Allah dan Rasul melebihi cintanya kepada selain keduanya, cinta kepada seseorang kerana Allah dan membenci kekafiran sebagaimana ia tidak mahu dicampakan ke dalam api neraka..” 

- (H.R. Bukhari-Muslim) -

sekian terima kasih kerana membaca blog azmi-alias.blogspot.com ,,sekiranya ada dalah dan silap serta ketelanjuran dalam penulisan blog saya harap dimaafkan dan lebih elok ditegur yee SEKIAN TERIMA KASIH semua ...:)))


BY : AZMI ALIAS 

3 comments:

  1. Salam Ramadhan dari awieomar.blogspot. Baru follow sini. Dengan ikhlas hati nak menjemput anda untuk sertai game top "BLOGGER" musim 3. Segala yang berkaitan pasal game untuk musim 1 & 2 boleh tinjau kat blog. Senang je caranya nak sertai game ni. Follow blog "Awie Omar" (bagi yang belum, harap sudi follow) dan komen di mana mana entri dengan menyatakan "SAYA SANGAT MAHU SERTAI BLOGGER 3 : BATTLE ROYALE". Ganjaran wang tunai akan diberikan kepada johan. Harap sudi la sertai :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo..ok2 abg awie omar , saya try sertainya yee TQ :)

      Delete
  2. http://peaceder.blogspot.com/2012/08/peaceder-hiasan-dalaman-home-teater-elit.html.. follow me back.. nice ur bloq.. tq

    ReplyDelete